purelifestyle

Awareness, healthy, minimalism

10 tény a környzetszennyezésről

2019. augusztus 18. 11:02 - purelifestyle

1. Évről évre sok millió tonnányi műanyag kerül az óceánokba. A napfény, a szél, hőingadozás, a hullámverés hatására, az óceánban hányódó tömérdek műanyag kis szemcsékre aprózódik, ezeket hívjuk mikro műanyagnak,  bekerül a tengeri állatok szervezetébe és a táplálékláncban előbb-utóbb hozzánk is eljut.

2. A műanyag állatokat gyilkol, ugyanis a piciny darabokat a planktonalkotó szervezetek, a kagylók, a halak, sőt a bálnák is gyakran tápláléknak nézik és megeszik, belegabalyodnak, idővel pedig elpusztulnak tőle. A műanyagok tizedelik az óceán élővilágát.

3. A mikro műanyag nem csak a tengeri állatokra lehet káros hatással, hanem az emberekre is, ugyanis a csapból vagy palackból ivott vízzel, egyéb táplálékokkal, sőt a ruhánkból is bejuthat szervezetünkbe.

4. A Csendes-Óceánon van egy nagy szemétsziget, melynek kiterjedése 1,6 millió km2 összterület (nem holmi föltornyosult műanyagrengeteg, inkább amolyan híg plasztikleves, mondják a kutatók).

5. A szemétsziget kiterjedése 3200x akkora, mint Budapest és 17x akkora, mint Magyarország.

6. 80 ezer tonna műanyag úszik benne, ez félezer utasszállító óriásgép össztömege, és 1-3 billió darab hulladék, a Föld összes lakójának jutna belőle vagy kétszáz darab.

7. Az elvben tengerekbe kerülő műanyag szennyezés mindössze 1 százalékát találták meg a kutatók a vízben és a partszegélyeken. A többi alighanem olyan parányi darabkákra töredezett, hogy bajosan lehet kimutatni, ám ettől még nagyon komoly veszélyt jelent, súlyosan károsítja az élővilágot.

8. A termelés szédítő ütemben nő: az elmúlt tizenöt évben annyi műanyagot állítottunk elő, amennyit a műanyagok feltalálása óta eltelt másfél évszázadban összesen.

9. A műanyag jelentékeny hányadából csomagolás készül, tehát még  a termék használatbavétele előtt megszabadul tőle a fogyasztó.

10. A klímaváltozás legfőbb okozói: energiaszektor, állattenyésztés, közlekedés, műanyagpazarlás, ruhaipar.

+ A csendes-óceáni Henderson-szigeten, noha teljesen lakatlan, 2015-ben 53 ezer tételnyi műanyag hulladékot lajstromoztak a kutatók egy mintavételi területen. Becsléseik szerint a szigeten fölgyülemlett plasztikhulladék tételesen akár 38 millió darabnyi is lehet.

+ A világszerte szemétbe kerülő műanyag, csupán kis hányadát hasznosítjuk újra.

 

Forrás: National Geographic

5 komment

Test és lélek egyensúlya

2019. augusztus 04. 19:15 - purelifestyle

Rengeteg írás, könyv vagy épp cikk foglalkozik a test és lélek egyensúlyának kérdéskörével és biztos a legtöbben legalább egyszer találkoztunk az ezzel kapcsolatos kifejezésekkel, mint a test, szellem, lélek, egyensúly, harmónia. Azt gondolom, hogy életünk, életmódunk szempontjából ez egy nagyon fontos téma, hiszen ennek segítségével elérhetjük a harmonikus és kiteljesedett életet, amire mindenki vágyik. Ebben a bejegyzésben, ennek az egyensúlynak a szerepéről szeretnék pár gondolatot megosztani veletek.

be in harmony with yourself.

Test alatt értjük a fizikai testünket, minden fiziológiai funkciójával. Fontosnak tartom és már korábban is hangsúlyoztam, hogy odafigyeljünk magunkra, testünkre, a jelzésekre, hogy ismerjük magunkat, illetve törődjünk testünkkel. A testünk mi magunk vagyunk és ha megértjük, hogy mindez értünk van, értünk dolgozik, a szervezünk, az izomzatunk, a lábunk akkor tudnunk kell azt is, hogy tennünk kell azért, hogy a testünk jól működjön. Ezáltal lehetünk egészségesek. Gondolok itt a rendszeres mozgásra, sportra, egészségügyi kivizsgálásokra, egészséges étkezésre és életmódra, hogy elfogadjuk és szeressük magunkat. Hiszen ha túlhajtjuk magunkat, ha nem fordítunk elég figyelmet magunkra az többek közt az kihat a lelkünkre is és a testi tünetek mellett lelki tünetként is előbújhat.

Lélek alatt pedig az érzelmeinket és az intuíciót értjük. Érdekes dolog, hogy ha az ember megbetegszik vagy szerez valamilyen sérülést, akkor orvoshoz fordulunk, begyógyítjuk a sebet, foglalkozunk vele. De ha a lelkünknek van baja vagy őt érte valamilyen sérülés, a legtöbbször nem is törődünk vele. Pedig enélkül nem lehet harmonikus életet élni. Időnként fontos, hogy kicsit befelé forduljunk, hogy hol tartunk, kik vagyunk, mik történtek velük és igenis foglalkozzunk a lelkünket ért sérüléssel. Élete során mindenki találkozik ilyen vagy olyan jellegű dologgal, és ha ezeket nem kezeljük a helyén, nem foglalkozunk vele és a szőnyeg alá seperjük, újra vissza tér majd, másik szituációban, másik személlyel vagy épp testi formában, valamilyen betegségként. Éljük meg érzelmeinket és foglalkozzunk magunkkal, testünkkel és lelkünkkel egyaránt.

"A magunk kis világában megteremthetjük a belső békét, az egyensúlyt és a harmóniát azáltal, hogy rendet teszünk belül és kívül is. Mert ahogy odabent rend van és béke, úgy elrendeződnek körülöttünk is a dolgok, és sokkal szebbnek találjuk a külvilágot is." Bagdy Emőke

Szólj hozzá!
Címkék: Nature HealtyLife

Amit semmiképp ne hagyj ki a reggeli és esti rutinodból!

2019. július 28. 11:03 - purelifestyle

Apróságoknak tűnhetnek, sőt talán evidensnek is, mégis sokszor ezeknek az ellenkezőjét tapasztalom. A korábbi bejegyzésemben ahhoz adtam tippeket, hogyan tudjuk megszervezni és kialakítani a reggeli/esti rutinunkat, most pedig abban próbálok segítséget adni, hogy mik azok, amiket semmiképpen se felejtsünk el. A lényeg a részletekben rejlik.

21. The Bag Of Limbs (Box Edition)- Have a friend or loved one take you apart and put you back together haphazardly inside a box.Photo by carmynjoy

1. Ébredés után nyújtózzunk egyet, izmaid hálásak lesznek érte.

2. Minden reggel mossuk meg az arcukat, felfrissít és energetizál.

3. Úgy gondolom, a nap legfontosabb étkezése a reggeli, enélkül sose induljunk el otthonról. És itt nem kell nagy dolgokra gondolni, mindenki úgy alakítsa ki, ahogy az ő számára a legideálisabb, ez lehet csak egy gyümölcsturmix, szendvics vagy tojás is, bármi amit szeretünk és jólesik. Ugyanez igaz a vacsorára is, csak arra figyeljünk, hogy ne együnk túl későn és lehetőleg valami könnyebb ételt válasszunk.

4. A reggeli mellett elengedhetetlen a folyadékbevitel is. Ébredés után igyunk egy pohár vizet, ez segíti a belső szervek aktiválódását is. Reggeli után is igyunk folyadékot, én személy szerint ilyenkor a teát részesítem előnyben, ugyanígy esténként is.

the art of slow living #lifestyle #photographybed, bedroom, comfy, cute, food, good morning, morning, photography, tumblr

5. Mindig ágyazzunk be, ne hagyjuk ott az ágyat káoszba, tiszteljük meg az ágyunkat és magunkat azzal, hogy rendbe tesszük, így amikor hazaérünk egy letisztult és nyugodt ágy fogad bennünket.

6. Azt gondolom, hogy a fogmosás alapvető fontosságúnak számít, mégis meg kell említeni, bátran használjuk szájvizet és fogselymet is.

7. Zuhanyzás vagy fürdés után sose feledkezzünk meg a hidratálásról, ez nyáron is elengedhetetlen. Törődjünk bőrünkkel minden nap.

8. Lefekvés előtt mindig tisztítsuk meg az arcunkat a szennyeződésektől.

9. Engedjünk be friss levegőt, reggel és este is szellőztessük át a lakást. 

Szólj hozzá!
Címkék: HealtyLife

A reggeli rutin kialakítása

2019. július 21. 20:28 - purelifestyle

Azt gondolom, ahhoz, hogy a reggel ne torkoljon káoszba, szükségünk van egy saját rutinra. Ennek segítségével beépíthetünk olyan szokásokat és dolgokat, amiket mindig szerettünk volna megtenni reggel vagy este, de vagy elfelejtjük, vagy nem jut rá idő, persze mindez egyénenként és élethelyzetenként változó lehet. Egy jól kialakított rendszer szépen megalapozza a napunkat, hogy jó hangulatban induljon. Ebben a bejegyzésben abban próbálok tippeket adni, hogyan alakítsuk ki a számunkra megfelelő reggeli rutint!

style your dorm like a hotel suite// check out dormify.com to find out how :)If there ever were an official “hangover season,” well, we’re smack dab in the middle of it. Even if you’re no longer in the stage of life where you’re hitting some ho…

1. Először is azt kell számításba venni, hogy mivel kell reggelente foglalkoznod, mi az amit mindenképpen szeretnél beiktatni és mi az, amit szeretnél elhagyni. Érdemes ezeket papírra vetni, leírni.

2. A következő lépés lehet, hogy a fent meghatározott dolgokhoz, mennyi időre van szükséged?

3. Határozd el, hogy mikor szeretnél felkelni, a teendők és az egyéni alvási/ébredési ritmusodnak megfelelően.

4. Ne vállald túl magad. Nem kell rögtön 4 tojásos rántottával és fél maratonnal indítani, a lényeg, hogy úgy határozd meg a reggeli rutinod, ami valóban követi az életviteled és a ritmusod. Aztán ha később még úgy érzed marad időd, persze hozzátehetsz még pár dolgot, de az elején a kevesebb több.

5. Ne várd el, hogy egy hét után minden megváltozik. A rutinnak és a szokásoknak idő kell mire kialakul, a lényeg, hogy legyél magaddal türelmes és hagyj időt.

6. Ne hasonlítgasd magad másokhoz. Mindenkinek másmilyen a ritmusa és egyénenként eltérő lehet kinek mire van szüksége reggel és milyen ütemben. Csak az a fontos, hogy számodra ideális legyen.

7. Ha úgy érzed, kevés időt hagytál magadnak, akkor kelj egy picit előbb vagy ha túl hamar kész vagy pici lustálkodás mindig belefér. Ha elkezded a rutinodat alkalmazni, úgyis érezni fogod közben, hogy szükséges-e rajta változtatni.

 

Szólj hozzá!
Címkék: home HealtyLife

Tippek a nyári hőségre

2019. június 26. 19:56 - purelifestyle

Tulajdonképpen legtöbben egész évben csak a nyarat várjuk, a jó időt, a napsütést, a programokat, a strandot és még bőven sorolhatnám, hogy miért. Szeretjük, imádjuk, ugyanakkor a tartós meleg (már már forróság), megviselheti az embert. Éppen ezért a nagy melegben is fontos, hogy odafigyeljünk magunkra, testünkre és szervezetünkre. Ebben a bejegyzésben pedig, a nyári hőséghez szeretnék pár tippet adni!

1. A hűvös éjszaka nappal kezdődik, érdemes ugyanis napközben besötétíteni, leengedni a redőnyt, így nem melegszik fel a lakás. Estére, éjszakára pedig jól átszellőztetni had áradjon be a hűvös, friss levegő.

2. Fürödj, zuhanyozz langyos vízzel (ne hideggel), ezáltal kitágulnak a pórusaid, a tested levegőhöz jut, így könnyebben tudja leadni a hőt.

3. Kísérletek igazolják, hogy a melegben, meleg teát érdemes inni. Próbáljátok ki, tényleg beválik, legyen az zöld vagy bármilyen gyógytea. 

#goldenhour #sunset #strawbag #polene #france #travel

4. Bárhova is mész, bármit is csinálsz, mindig legyen nálad folyadék és bőségesen fogyassz is belőle, lehet ez víz, ízesített víz vagy épp frissen facsart gyümölcslé.

5. A melegben sem mindegy, hogy mit eszünk és mikor,  ezért fontos, hogy erre is odafigyeljünk. Érdemes, kerülni a nehéz és fűszeres ételeket, főleg lefekvés előtt. Próbáljunk, könnyű és friss ételeket fogyasztani, sok zöldséggel és gyümölccsel. Desszertnek pedig fagylaltot is készíthetünk!

6. A nagy melegben sokaknak az alvással is gondjuk van, erre nagyon jó megoldás lehet, ha lefekvés előtt, nem szárítjátok meg a hajatokat, hanem nedves hajjal vészelitek át az éjszakát.

7. Hűtsétek le magatokat, meleg, akarom mondani, hideg vizes palackkal. Ha van otthon ilyen palack, töltsétek fel vízzel, nappalra tegyétek a hűtőbe, így estére azzal kiválóan tudjátok hűteni az ágyat. 

8. Klíma helyett megoldás lehet, a hideg vizes borogatás a csuklóra, bokára, homlokra vagy a nyakra, illetve a langyos vízzel való többszöri arcmosás is nagyon kellemes. 

+1 próbáljunk lengébb, nem feszülős és ránk tapadós ruhákat felvenni, válasszunk szellősebb pamut vagy len anyagú ruhát, illetve, ami nagyon fontos naptejjel mindig kenjünk be magunkat, ezt nem lehet elégszer hangoztatni!

Szólj hozzá!
Címkék: Nature HealtyLife

Nem szexi a szalámis zsemle!

2019. május 04. 15:45 - purelifestyle

A mai felgyorsult hétköznapokban sokszor nem jut idő a reggelire (pedig ez a nap legfontosabb étkezése), vagy ha netán reggelizünk is, csak gyorsan bekapunk valamit és már megyünk is. Ebben a bejegyzésben 3 gyors és egészséges reggeli ötletet szeretnék megmutatni és felhívni a figyelmet arra, hogy nem csak a szalámis zsemle létezik és igenis lehet, finom és egészséges reggelit készíteni még akkor is ha sietünk! Pici előkészítést és tervezést igényel, de mindenképpen megéri, próbáljátok ki!

1. Gyümölcsturmix, pirítós, főtt tojás és zöldségek

A gyümölcsturmixhoz szükségünk van banánra, ananászra és almára, ezeket még előző este megpucolhatjuk és összekészíthetjük, reggel felengedjük egy kis vízzel és összeturmixoljuk, míg eléri a kívánt állagot. Felét a reggelihez megihatjuk, a másik felét pedig magunkkal vihetjük.

A gyümölcsökhöz hasonlóan a tojást is előző este megfőzhetjük, így reggel csak a pirítóst kell elkészíteni, megkenni teavajjal, hozzá mehet a főtt tojás, és a zöldségek, paradicsom, uborka, retek és jégsaláta.

2. Zöld tea, almás zabkása, gyümölcsök

A reggeli tea mellé elkészítjük a zabkását tejjel, és apróra kockázott fahéjas almával összekeverjük. Tízóraira pedig fogyaszthatunk hozzá különböző gyümölcsöket, banánt és mangót.

3. Narancslé vagy zöld tea, bagett, zöldségek, sajt, alma

 A narancsléhez a narancsok levét kicsavarjuk (le is szűrhetjük) vagy fogyaszthatunk 100 % os narancslét is.

A bagettet félbevágjuk, megvajazzuk, belepakoljuk a jégsalátát, paradicsomkarikát, uborka szeleteket és a sajt szeleteket, mellé pedig összevágott almát fogyasztunk.

Szólj hozzá!
Címkék: Nature HealtyLife

Melyik vitamin, hogyan hat a szervezetre?

2019. április 28. 14:32 - purelifestyle

A vitaminok rendkívül fontosak szervezetünk egészsége szempontjából, de sokszor nem tudjuk, melyik, hogyan hat. Ezért ebben a bejegyzésben 7 vitaminról szeretném bemutatni, miben járul hozzá az egészségünkhöz.

 Đọc Truyện [NielSung] Nhật Ký 69 Ngày Yêu - #PN6. Bên Nhau - Thỏ Mèo - Wattpad - Wattpad

A vitamin

zsírban oldódó vitaminok közé tartozik,

legfontosabb funkciója a szürkületben való látás biztosítása, valamint a látással és a szemmel kapcsolatos problémák kezelésében fontos,

felel a bőr egészségéért, segíti a pattanások eltüntetését, egészségesen tartja a hajat és a körmöket,

erősíti a csontokat és az immunrendszert, segítségével könnyeben elbánik a szervezet a baktériumokkal és a vírusokkal, 

az A vitamin nem csak önmagában, hanem úgynevezett elővitamin formájában is előfordul a természetben, ilyen például a karotin. A bélrendszerben karotinból korlátozott mennyiségben képződhet A vitamin, ezért a vitamin pótlására érdemes karotint alkalmazni.

B vitaminok

vízben oldódó vitaminok, a felesleg a vizelettel távozik a szervezetből,

fontos szerepet játszik az immunrendszer energiatermelő anyagcsere folyamataiban,

hozzájárul bőrünk egészségéhez.

C vitamin

energetizálja a szervezetet,

megerősíti az immunrendszert, növeli a fehérvérsejtek számát, melyek szembeszállnak a testünket megtámadó kórokozókkal, valamint csökkenti a meghűléses betegség tüneteit,

kipihentebbnek és kevésbé fáradékonynak érezzük tőle magunkat,

hozzájárul a belső és külső sebek gyógyulásához, égési sérülés, műtét utáni sebgyógyulás, 

erősíti a csontokat, fogakat.

D vitamin

legismertebb hatása a csontok épségének megőrzése, mely a kalcium-háztartás szabályozásán keresztül történik. A Kalcium a csontok alapvető építőanyaga, mely a bélből szívódik fel, ehhez pedig D-vitamin szükséges,

a D vitamint szervezetünk állítja elő napfény hatására.

E vitamin

zsírban oldódó vitamin,

jó a szívnek és az agynak,

támogatja az immunrendszer védőfunkcióját,

csökkenti a bőr sérülékenységét, gyorsítja a sebgyógyulást.

Kalcium

minden sejtünknek és szövetünknek szüksége van rá,

biztosítja a csontok szilárdságát,

szerepe van az izom összehúzódásban és a véralvadásban,

segíti a szervezetet a szabályos szívműködésben.

Magnézium

az idegrendszert védő ásványi anyag,

segít az erős csontozat kialakításában,

szerepe van a szív és érrendszer működésében.

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: Nature HealtyLife

Zöldségözön | Répa a remek vitaminforrás

2019. április 06. 12:29 - purelifestyle

A répa ízletes zöldség és jelentős vitaminforrás, bár jobban nem tudunk fütyülni tőle, étrendünket egészségesebbé tehetjük vele, hiszen nem csak a levesben ajánlott a fogyasztása. Ebben a bejegyzésben a répa jótékony hatásairól hoztam pár érdekességet és hasznos információt!

Oatmeal carrot bars?Garden carrots and beetroots by Foxys on @creativemarket

Tápanyagokban és ásványi anyagokban gazdag: B1, B2, B6, C vitamin, E-vitamin, magnézium, kalcium, foszfor, vas, Béta-karotin:

1. Bőrvédő hatással rendelkezik, segít a bőr víztartalmának megőrzésében, szerepet játszik a faggyú- és verejtékmirigyek szabályozásában. Rendszeres fogyasztása mellett a bőr sokkal szebbé válik, kevesebb hámsejt jelenik meg rajta, így a pórusok nem tömődnek el, illetve nyáron a barnulást is elősegíti és tartósabbá teszi, ugyanakkor védelmet is nyújt napégés ellen (B vitamin),

2 Immunerősítő hatással rendelkezik, segíti a belek tisztulását, alkalmazhatjuk hasmenés, székrekedés esetén, magas rosttartalma hozzájárul az emésztéshez (B és C vitamin),

3. A szervezet a béta-karotint A vitaminná alakítja át amely fontos a jó látás egészséges szempontjából így egyben hatásos is látás problémák esetén (E vitamin),

4. A zöldségek többségével ellentétben, nem nyersen, hanem főzve ajánlott fogyasztani, mivel hő hatására, megnyílnak a vastag sejtfalak így hozzáférhetővé válik a hasznos anyagok jelentős része,

5. Fontos szerepet kap a szív- és keringési rendszer betegségeinek diétájában, valamint a koleszterin csökkentésében is (B és C vitamin),

8. Vérszegénység és fáradékonyság esetén is ajánlott fogyasztani, de fertőtlenítő és gyulladáscsökkentő hatással is rendelkezik (vas, magnézium). 

Szólj hozzá!
Címkék: Nature HealtyLife

Gyümölcsözön | A Banán hatása a szervezetre

2019. március 31. 11:34 - purelifestyle

A banánt mindenki ismeri, nagyon finom és tudjuk róla, hogy egészséges, szóval mondhatnánk, hogy pont és viszlát. Ám ennél azért jóval többet tud ez a gyümölcs, hiszen számos pozitív hatással rendelkezik és ezeket most veletek is megosztom, illetve arra bíztatok mindenkit, hogy fogyasszon minél több banánt. Most pedig nézzük miért is olyan csodálatos ez a gyümölcs!

Roasted Bananas | Adventures in Cooking | Eva Kosmas Flores | FlickrHealthy, 30-minute granola that tastes just like banana bread! Vegan + Gluten Free.

1. Azonnali energiát ad, fokozza a koncentrációt és javítja a memóriát és serkenti az agyat,

2. Segíti az emésztést, javítja a bélfunkciókat,

3. Szabályozza a szívverést, javítja a vérkeringést, csökkenti a vérnyomást,

4. Egyensúlyban tartja víz háztartásunkat,

5. Erősíti az idegrendszert, nyugtatja az idegrendszert, csökkenti az izomgörcsöket,

6. Magas vitamin tartalommal rendelkezik: A, B C, E vitamin, magnéziumban, vas, foszfor, kalcium, kálium, rost, cink,

7. Magas vitamin és ásványi anyag tartalmának köszönhetően pedig erősíti az immunrendszert.

 

3 komment
Címkék: Nature HealtyLife

Gyümölcsözön | Miért fogyasszunk Ananászt?

2019. március 24. 13:01 - purelifestyle

Az ananász egy egzotikus, édes és nagyon kedvelt gyümölcs, amely számos kedvező hatást gyakorol egészségünkre. Szerencsére már szinte minden szupermarketben megtalálható így könnyen beszerezhető. Valódi gyógyító és egészségmegőrző hatással bír és sokoldalúan felhasználható. Most pedig nézzük miért érdemes rendszeresen fogyasztani?

Epic pineapple pic

1. Immunrendszer erősítő, növeli a test ellenálló képességét,

2. Elősegíti az emésztést, segít a puffadásban, bélrendszeri zavarok esetén is hatásos, így tisztító kúrához is tökéletes,

3. Gyulladáscsökkentő hatású,

4. Serkenti a vérkeringést és csökkenti a vérnyomást,

5. Lazítja az izmokat, oldja az izomgörcsöt, stressz esetén is segítségünkre lehet,

6. Magas vitamin tartalommal rendelkezik: C-vitamin, B-vitamin, A-vitamin, kálium, vas, folsav, magnézium, réz, cink valamint tele van antioxidánsokkal is,

7. B-vitamin tartalmának köszönhetően, megőrzi a bőr, haj egészségét és szépségét.

Fogyasszuk lehetőség szerint frissen, hiszen így megfelelően tudnak hasznosulni szervezetünkben a benne rejlő vitaminok. Senkit ne rémisszen el az ananász megpucolása, mert nem olyan ijesztő, mint elsőre sokan gondolják, csak bátran fogjunk hozzá!

How to cut a pineapple: a step-by-step tutorial + video!

Szólj hozzá!
Címkék: Nature HealtyLife